Feestweek - Reisverslag uit Alnarp, Zweden van Djailey Gruijters - WaarBenJij.nu Feestweek - Reisverslag uit Alnarp, Zweden van Djailey Gruijters - WaarBenJij.nu

Feestweek

Door: Djailey het feestbeest (grapje)

Blijf op de hoogte en volg Djailey

31 Maart 2019 | Zweden, Alnarp

Hej familj och vänner (dit is Zweeds btw),

Deze week had ik vrij weinig te doen op stage. Mijn eerste projectje is zowat afgerond en de resultaten zijn grotendeels verwerkt. Mijn tweede proefje is ingezet, maar ik moet wachten tot de plantjes zich eindelijk laten zien. Maar gelukkig heb ik ook een leven buiten het fotograferen van planten en werken met statistiekprogramma's. Verscheidene mensen binnen het studentenhuis hadden het over een barbeque afgelopen weekend. De Roemenen , de meesters van het vuur blijkbaar, zouden dit gaan regelen, maar uiteindelijk bleken deze te lui. De barbeque ging jammer genoeg niet door tot mijn grote teleurstelling. Echter had een van mijn huisgenoten een vriendin uit Polen op bezoek en wou ze toch wat gaan doen. Uiteindelijk maakte ze buiten een vuur aan en mocht iedereen erbij komen zitten die wou. Natuurlijk liet ik dit niet aan mij voorbij schieten. Onder het genot van een drankje hebben we met vier meiden, Daniella uit Equador, Weronika uit Polen en haar vriendin, en ik, lekker gepraat. Op een gegeven moment kwam het ter sprake dat ik een gitaar in mijn bezit had. Deze werd ook uiteindelijk tevoorschijn gehaald. Een hele leuke ervaring. Wat minder leuk was de rookgeur die uiteindelijk in mijn jas getrokken was en die ik met veel moeite er uiteindelijk uit heb gekregen. Mijn tweede "feestje vond plaats op de pier in Lomma. Kumar, de post doc student waar ik vaak mee werk, vroeg aan mij en Jonathan (een andere NL stagiair van de HAS) of wij een feestje wilden gaan houden. Dit feestje bleek uiteindelijk gewoon drank en snacks halen bij de lokale drankwinkel en supermarkt, en deze opmaken op de pier. Die avond was de lucht zo helder dat we in staat waren om Denemarken te zien aan de andere kant van de zee. Waarschuwing: niet zwemmen in de zee in deze tijd van het jaar, het is heeeeeel erg koud. Ook waren we aanwezig bij een hele mooie zonsondergang. Ook al was het zonnig, op een gegeven moment begon het zo koud te worden dat we hem toch maar snel smeerden. Jonathan was zo aardig om mij en Kumar met zijn auto af te zetten voor de deur. En toen brak gelukkig vrijdag aan. Terwijl ik hard aan het werk was (kuchkuch) kreeg ik een berichtje dat we een barbeque gingen houden in de avond bij een of ander studenthuis. Omdat ik dacht dat we zouden gaan barbequeën de week van tevoren, was ik zo vrij geweest om een pak van 20 hamburgers te kopen die nog ergens in de vriezer verstopt lag dus dat was dan mijn contributie aan de avond. Die avond toen ik klaar was met werken, kregen we opeens het bericht dat die barbeque zou gaan plaatsvinden bij ons huis. Hals overhoop begonnen mensen hout te verzamelen in het dichtstbij gelegen bos. Ik hield me voornamelijk bezig met het voorbereiden van het vlees en het bestek pakken. Toen het kampvuur was aangemaakt werd hiermee de barbeque aangestoken. Op een of andere manier werd ik de persoon die alles deed bakken en op het eind had ik de titel "Masterchef" verdiend (het was niet meer dan worstjes en hamburgers opwarmen). Uiteindelijk waren er ook nog enkele afterparty's maar daar ga ik verder niet op in ;)
Verder, hoe ongelofelijk blij ik ook ben dat ik nu mijn eigen fiets heb, dat de versnellingen het niet doen is toch wel heel erg irritant. Mij werd verteld dat de Roemenen behoorlijk handig zijn en dat een van de twee mij vast wel zou willen helpen. Uiteindelijk heb ik dit gevraagd aan Dima. Na een onderzoekje en een ritje op mijn fiets kon hij alleen vaststellen dat er een onderdeel mist en dat het waarschijnlijk niet gerepareerd kan worden zonder dit onderdeel. Hier baalde ik wel een beetje van. Stiekem hoop ik nog dat hij gerepareerd kan worden.
Al met al was het een zeer geslaagde week al zeg ik het zelf. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik nu alles heb verteld wat ik heb meegemaakt, maar schiet me iets te binnen dat zal ik dat gewoon toevoegen aan dit verslag. Ik hoop dat jullie het een beetje vermakelijk vonden.

Hajje,

Djailey het feestbeest

  • 31 Maart 2019 - 12:12

    Thieu Bruijnaers:

    Hey Djailey.
    Het gaat goed geloof ik daar .leuk te horen dat je het goed naar je zin hebt .maar die afterparty daar ben ik wel benieuwd naar.

  • 31 Maart 2019 - 12:43

    Aniek :

    Leuk hè buitenland stage! Op de een of andere manier feest je daar vaker en beter dan thuis.
    Feestse nog!

    Xx

  • 31 Maart 2019 - 16:20

    Overbuurvrouw Ineke:

    Hey Djailey,

    Je hebt t echt naar Je zin geloof ik, echt fijn voor je dat je stage zo loopt. En de plantjes gaan oom echt yitkonen

  • 31 Maart 2019 - 16:38

    Henry:

    als ik dit verslag lees moet ik hele tijd denken aan een nummer van de Vengaboys. Hoe zou dat toch komen?

    Maar gelukkig geniet je met volle teugen van je tijd daar en dat is het belangrijkste. Denk er aan dat we een verslag willen van het theeproeven van vanavond!

    We spreken elkaar van de week weer.

    njut av det

    Papa

  • 31 Maart 2019 - 16:47

    Herline:

    Weer een leuk verslag Djailey. Ik ben wel heel blij dat je niet verder ingaat op die afterparty's. Ik hoef niet alles te weten, haha. Jammer van je fiets maar als hij maar veilig is, dat is het belangrijkste. Je vertelde op skype dat je aan zee gesport hebt, geweldig toch! Komt wel goed met jou!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag. Love you, mama

  • 31 Maart 2019 - 16:53

    Broertje Djez:

    Leuk verslag Djailtje, maar je neemt toch wel eten mee terug hé? :) Veel plezier vanavond met je thee-afspraak. Wij sturen je ook nog wel wat dingen op. ;)

  • 01 April 2019 - 06:28

    Henk:

    Hoi Djailey.
    Mooi dat je daar zo goed op je gemak bent. Als je dadelijk maar weer kunt wennen aan het grote Nederweert:)
    Groetjes
    Marilyn en Henk

  • 01 April 2019 - 09:35

    Je Buurtjes De Van De Vorstjes :

    Hey Djailey,
    Wat leuk om te horen dat je het zó naar je zin hebt daar, en wat heb je al veel vrienden gemaakt! Geniet ze nog en feest ze lekker door samen hihi. Want ook dat hoort erbij!

    Groetjes de van de Vorstjes

  • 04 April 2019 - 17:45

    May En John:

    Hè Djailey,
    Het gaat goed daar met jou lees ik.Mooi verslagje waar vanalles in zit.Maar ook fijn om te lezen dat je het daar prima naar je zin hebt met je stage.En het feesten moet je zeker blijven doen. Kijk weer uit naar je volgende verslag.

    Groetjes May en John.

  • 05 April 2019 - 13:00

    Ton En Tonny:

    Hoi Djailey.
    Fijn dat het zo goed gaat daar.Geniet want tied vluugtj.
    Groetjes en een dikke knuffel van Ton en Tonny.

  • 05 April 2019 - 17:49

    Hennie En Jac:

    Hoi Djailey,
    Wat fijn om je verhalen en belevenissen te lezen.
    Mooi om later terug te lezen hoe je alles ervaren hebt.
    Volgens mij heb je je draai wel gevonden daar, en feesten
    En gezelligheid hoort er natuurlijk ook bij!!
    Leuk dat je je gitaar mee hebt genomen .
    Zing je er ook bij? Ga zo door en geniet van elke minuut!!

    groetjes Hennie en Jac


  • 08 April 2019 - 11:14

    Kyll:

    Hey Djailey,
    Zo te lezen heb je het daar ontzettend naar je zin! Ik had het er ook nog met je moeder over afgelopen zaterdag. Heel erg leuk! Nog heel erg veel plezier!
    Groetjes,
    Kyll

  • 08 April 2019 - 16:40

    Djailey Gruijters:

    Hallo allemaal, bedankt voor de leuke reacties :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Djailey

Hallo allemaal, Vanwege de vele interesse van mijn grote familie in mijn stage die ik hier uitvoer in Zweden, houd ik bij deze een pagina bij waarop ik al mijn avonturen post. Voel je vrij om door de foto's en video's heen te kijken. Ik kan niet beloven dat ik elke week wat online zet, want ik moet hier namelijk ook echt werken en niet alleen vakantie vieren, maar ik zal proberen dit zoveel mogelijk up to date te houden. Veel kijk en lees plezier en voel je vrij om mij eventueel privé een appje te sturen. Groetjes, Djailtje

Actief sinds 04 Maart 2019
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 4034

Voorgaande reizen:

04 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

11 Februari 2019 - 28 Juni 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: