Nieuwe teenslippers bemachtigd! - Reisverslag uit Alnarp, Zweden van Djailey Gruijters - WaarBenJij.nu Nieuwe teenslippers bemachtigd! - Reisverslag uit Alnarp, Zweden van Djailey Gruijters - WaarBenJij.nu

Nieuwe teenslippers bemachtigd!

Door: Djailtje

Blijf op de hoogte en volg Djailey

24 Maart 2019 | Zweden, Alnarp

Hallå familie en vrienden,

De zesde week van mijn 20 weken durende stage zit er alweer op. Het gaat me allemaal veel te snel, want ik heb het heel erg leuk hier. Afgelopen week heb ik al mijn projectje afgerond en aankomende maandag moet ik tijdens de meeting al het een en ander gaan presenteren, dat wordt spannend. Verder hebben jullie vast gemerkt dat de opmerkingen verdwenen zijn bij de twee vorige reisverslagen. Een persoon bleek een code op de site ingevoerd te hebben waardoor alle opmerkingen zijn verdwenen, maar wees gerust, elke keer dat een opmerking gepost wordt krijg ik deze doorgestuurd via de mail, dus ze zijn er nog.
Afgelopen maandag zijn we dus met het onderzoeksteam gaan uiteten in Malmö om afscheid te nemen van Benize, welke teruggaat naar huis. Malmö is een heel grote stad dicht in de buurt van Alnarp en ik heb nog steeds niet de kans gehad om deze een keer te gaan bekijken. Het uiteten was erg gezellig en natuurlijk ook heel lekker. Ik kon het niet weerstaan om het grootste bord vlees te bestellen dat op de kaart stond. Gelukkig deden Benize en ik onze gerechten delen, zodat ik niet een proteïne overdosis zou krijgen. Verder ben ik met smart aan het wachten op de gitaarsnaren die pap en man via de post naar mij hebben toegestuurd. Zodra ik hier kwam merkte ik al dat de snaren op mijn gitaar niet meer in zo een goede staat waren. Ik heb nog NOOIT gitaarsnaren vervangen (dit liet ik altijd lekker makkelijk bij de muziekwinkel doen), maar de dichtstbijzijnde muziekwinkel ligt in Malmö en dat is 8 km verderop. Op zich best te rijden op mijn kleine paarse fiets, maar aangezien het weer hier zeer onvoorspelbaar kan zijn (nog erger dan in NL) wil ik het niet riskeren om waterschade te krijgen aan mijn gitaar. Gelukkig heeft Jonathan, een andere Nederlandse stagiair, hier aangeboden om mij te helpen met het verwisselen zodra ze aankomen. Dus probleem opgelost denk ik? Verder probeerde ik deze zaterdag voor het eerst naar het shoppingcenter te gaan in Burlöv, aangezien mijn slippers (kuch Shaelyn's slippers die ik geleend heb) hartstikke kaduk zijn (sorry Shae, pls wees niet boos). Hoognodig nieuwe nodig, maar op weg naar de winkels hield mijn mobiel ermee op en stond ik in de middle of nowhere voor me uit te staren. Toen ik net van plan was om terug te keren, kwam ik een meisje tegen dat bij mij in huis woont op de tweede verdieping. Haar naam is Danielle en ze komt uit Ecuador. We waren allebei dolgelukkig dat we elkaar gevonden hadden aangezien we beide hopeloos waren in het vinden van winkels als we alleen waren. Samen hebben we het voor elkaar gekregen om het shoppingcenter dan eindelijk te bereiken. Hier heb ik bij Rusta, een soort van heel goedkope alledinges winkel, mijn teenslippers kunnen bemachtigen. Verder heb ik daar zo een leuke mok gevonden dat ik het niet kon laten om deze mee te nemen (hij was maar 4 euro :). Dit brengt me op het stuk dat vele van jullie waarschijnlijk niet weten: ik ben namelijk een enorm grote theeliefhebber. En dan heb ik het niet over simpele gewone theezakjes, nee, maar de ruwe thee die je zelf in een thee ei moet stoppen. Het liefst dan ook aparte buitenlandse smaken. Hier in Zweden heb ik een theemerk gevonden, welke de lekkerste thee produceert die ik ooit geproefd heb. Het merk heet Kobbs en als je er geld voor over hebt kun je het blijkbaar naar NL laten zenden. Echter kan ik me voorstellen dat dit misschien iets teveel is van het goeie dus als ik terug ben thuis dan is iedereen welkom om langs te komen voor wat Zweedse thee :). Ze hebben vijf smaken en ik heb er nu vier, maar de vijfde koop ik volgende week. Verder werd ik gisteravond verrast door een telefoontje van Oma. We hebben lekker samen een tijdje gekletst en ik heb haar verwezen naar dit blog waar ze fijn mijn avonturen kan volgen en leuke foto's kan bekijken. Als laatste heb ik vandaag een wandeling gemaakt door het park. Deze staat op het moment vol met kleine blauwe bloemetjes en de eerste tekenen van blaadjes beginnen te verschijnen. De zon schijnt vandaag lekker en ik hoop dat binnenkort de temperatuur omhoog gaat, want dan gaan we lekker met alle huisgenoten samen barbecueën. Ik hoop dat jullie dit verslag een beetje interessant vonden. Kijk maar uit naar de volgende.

Hej då,

Djailtje

  • 24 Maart 2019 - 14:40

    Herline :

    Weer een leuk verhaal Djailey. Jammer dat de vorige reacties weg zijn maar gelukkig heb je ze wel nog in de mail en is niets verloren gegaan. Fijn dat je zo geniet, dat doet me goed. Je hebt nog genoeg weken voor de boeg en kun je nog meer Zweden ontdekken. Love you, mama.

  • 24 Maart 2019 - 14:52

    Henry:

    Hey Djailey,

    wat een leuk verslag weer. Omdat we regelmatig skypen waren we uiteraard al op de hoogte van het een en ander maar het is leuk om het ook nog eens te lezen.

    Ik drink de laatste tijd ook steeds meer thee en ben nu toch erg benieuwd naar die Zweedse thee van jou.

    Ik zag trouwens dat Kobbs 14 verschillende smaken heeft dus heb je nog wat doen!

    Ik kijk zeker uit naar je volgende verslag en gelukkig heb je de tekst van iedereen nog die gereageerd heeft.

    tot de volgende skype en fijne week!

    papa

  • 24 Maart 2019 - 16:13

    May:

    Hè Djailey, wat alweer een leuk verslag van je Zweeds avontuur. Mocht het niet lukken met je studie kan je altijd nog schrijfster worden.
    Als ik het zo lees doet je paarse fiets goede dienst en schrik je niet terug voor zo n 8 km fietsen. En dat om een paar slippers te kopen

  • 25 Maart 2019 - 07:19

    Henk Brujnaers:

    Hoi Djailey.
    Mooi om je te kunnen volgen via deze site. Je hebt het erg naar je zin zie ik. Zijn die 20 weken dan niet te kort? Ik weet wat mam daarvan vindt. Geniet van deze mooie speciale ervaring.
    Groet
    Marilyn en Henk

  • 25 Maart 2019 - 13:39

    Kelsey:

    Nou.. als mede-thee-verslaafde kom ik graag een bakje proeven als je terug bent! Eens kijken of je een goede thee-smaken-kenner bent ;-)

  • 25 Maart 2019 - 13:40

    Kelsey:

    PS. Of het ligt aan mijn telefoon of je geüploade foto’s doen het niet?

  • 25 Maart 2019 - 16:29

    De Van De Vorstjes:

    Hey Djailey,
    Leuk om op de hoogte te blijven van jou belevenissen, we lezen het altijd met plezier, zo leren wij ook een beetje meer over Zweden hihi. Fijn dat het allemaal zo goed lukt en dat je er ook veel plezier hebt! Zodra je terug bent kom ik een lekker kopje Zweedse thee
    Heel veel groetjes van je buren xx

  • 26 Maart 2019 - 07:19

    Djailey Gruijters:

    Hoi allemaal,
    Bedankt voor de vele interesse :)
    Blijkbaar is er iets fout gegaan tijdens het foto's uploaden.
    Ik zal eens kijken of ik hier iets aan kan doen.
    Stiekem vind ik de 20 weken ook veel te kort ;)
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Djailey

Hallo allemaal, Vanwege de vele interesse van mijn grote familie in mijn stage die ik hier uitvoer in Zweden, houd ik bij deze een pagina bij waarop ik al mijn avonturen post. Voel je vrij om door de foto's en video's heen te kijken. Ik kan niet beloven dat ik elke week wat online zet, want ik moet hier namelijk ook echt werken en niet alleen vakantie vieren, maar ik zal proberen dit zoveel mogelijk up to date te houden. Veel kijk en lees plezier en voel je vrij om mij eventueel privé een appje te sturen. Groetjes, Djailtje

Actief sinds 04 Maart 2019
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 4035

Voorgaande reizen:

04 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

11 Februari 2019 - 28 Juni 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: