Zweeds pasen - Reisverslag uit Alnarp, Zweden van Djailey Gruijters - WaarBenJij.nu Zweeds pasen - Reisverslag uit Alnarp, Zweden van Djailey Gruijters - WaarBenJij.nu

Zweeds pasen

Door: Djailey

Blijf op de hoogte en volg Djailey

22 April 2019 | Zweden, Alnarp

Hallo allemaal,

Deze week had ik een werkweek van maar 4 dagen. In eerste instantie dacht ik dat ik op vrijdag en maandag zou moeten werken. Maar op donderdag kreeg ik te horen op het laatste moment dat ik toch vrij kreeg. Die vrijdag ben ik in de morgen al boodschappen gaan doen aangezien ik de zaterdag vrij wou houden. Na het boodschappen doen haalde ik mijn fiets uit de kelder om naar het strand te fietsen toen ik toevallig Mikas tegenkwam die ook plannen had om erop uit te gaan. Hij vroeg of hij "could tag along" en toen zijn we samen naar het strand gefietst. Terwijl ik langs het water aan het strandjutten was, lette hij keurig op onze fietsen. Jammer genoeg heb ik geen mooie spulletjes kunnen vinden (het is de laatste tijd mooi weer dus ik denk dat het daardoor komt) maar ik heb wel enkele mooie foto's kunnen maken en ik heb in het water een worm met regenboogkleuren gespot. Rond 3 moest Mikas vertrekken en toen ben ik terug naar huis gefietst waar ik nog een wandeling door het park heb gemaakt met Daniella. Hier hebben we weer enkele mooie foto's gemaakt. 'S avonds kreeg ik helaas te kampen met een enorme verkoudheid. Om de een of andere reden wordt ik nooit verkouden in de winter, maar wel als de temperatuurstijging komt in de lente. Ik ben er vrij zeker van dat ik geen hooikoorts heb aangezien de verkoudheid nu alweer voorbij is.
Op zaterdag ben ik 's morgens nog snel ff naar de winkel gegaan om wat spullen te halen voor een bbq later in het weekend. Hierna zijn Daniella en ik samen met de trein naar Malmö gereden. Het plan was om eerst naar de sauna te gaan, maar we zijn samen eerst de stad ingetrokken om deze te bezichtigen. We hebben uiteindelijk niet veel gekocht omdat de prijzen ongelofelijk duur waren, maar het food festival dat een paar dagen geleden in Lund was, was deze keer in Malmö. Hier hebben we samen een zak met verschillende smaken fudge gekocht die we van plan waren later op te eten. Na wat sight seeing zijn we helemaal teruggelopen naar de sauna. Deze bevond zich aan het einde van een pier en stond op houten palen in zee. Van te voren hadden we een slot gekocht om op het kluisje te plaatsen, maar jammer genoeg bleek deze niet te passen. We moesten toen een twee slot kopen van maar liefst 40 Zweedse kronen (4 euro omgerekend). Hierna konden we eindelijk genieten van de sauna. Als eerste gingen we in de sauna van 70 tot 75 graden. Terwijl we aan het zweten waren hadden we een mooi uitzicht op de zee. Na een korte douche zijn we in de sauna van 80 tot 85 graden gegaan. Beide temperaturen waren goed te verdragen al kreeg je het na 15 minuten toch wel heel erg benauwd. Toen was er een speciaal evenement waarbij er water met eterische oliën op de hete stenen werden gegooid. Het zou me niet verbazen als hierbij de temperatuur 90 graden werd of misschien zelfs wel hoger. Je hart begint snel te kloppen en je begint zwaar te ademen om zoveel mogelijk lichaamswarmte kwijt te raken. Na deze vermoeiende ervaring namen we een korte douche en zijn we samen buiten in de zon gaan zitten. Hierna zijn we naar huis gegaan.
Op zondag werd ik vroeg wakker (ik kan niet uitslapen) en ben ik begonnen met de voorbereidingen voor een paasontbijt. Daniella en ik hadden samen afgesproken om samen een ontbijt te houden. Er waren croissantjes met kaas, chocolade chiapudding met aardbeien, jus d'orange en zoveel meer. Dit hebben we gegeten onder het genot van elkaars gezelschap en wat bloemen die ik daarvoor geplukt had. Hierna ben ik vroeg gaan joggen zodat ik op tijd klaar zou zijn voor de barbeque. Als organisator van dit evenement was ik in de veronderstelling dat het een kleine belevenis zou worden met hoogstens 6 mensen. Uiteindelijk zijn er 20 gekomen en ik weet niet hoe, maar we hadden genoeg te eten. Gelukkig namen deze mensen ook de benodigde spullen zelf mee. Naderhand zaten we allemaal gezellig rond een kampvuur onder het genot van een drankje en wat gitaarmuziek.
Op tweede paasdag kon ik voor de eerste keer uitslapen tot 11 uur! Eerst dronk ik wat thee buiten in de zon, toen heb ik mezelf toch maar een ontbijt gemaakt. Hierna ben ik begonnen met de opruimingswerkzaamheden. Ik haalde de spullen die nog buiten stonden naar binnen en heb de immense afwas schoongemaakt. Hierna was ik het wel zat en toen ben ik samen met Daniella buiten op een deken op het gras in de zon gaan zitten. Jammer genoeg was ik te koppig om zonnebrand op te doen dus ik ben nu verbrand XD. Uiteindelijk hebben de Roemenen de rest opgeruimd waarvoor ik ze zeer dankbaar ben.
Nu ben ik terug bij het heden en heb ik niks meer te vertellen. Veel leesplezier en natuurlijk een fijne pasen!

Djailey

  • 22 April 2019 - 16:00

    Herline :

    Wat een leuk verhaal weer. We hadden al een groot deel via Skype gehoord maar altijd leuk om het weer terug te lezen. Je bent onderhand een echt drankorgel aan het worden haha maar ik weet dat je verstandig bent. Althans dat hoop ik pfff. Geniet ervan. Liefs mama.

  • 22 April 2019 - 16:05

    Shaelyn:

    We missen je heel erg! Nog een paar weken en dan gaan we samen Denemarken en Zweden onveilig maken.

  • 22 April 2019 - 16:10

    Henry:

    Ja we hebben geskyped en gehoord dat het erg leuk was. Je vermaakt je prima daar en dat is ook voor ons fijn om te horen. Dat de kinderen in Zweden met Pasen verkleed langs de deuren gaan om snoep op te halen is ook leuk om te horen. En toch heel anders dan hier.
    Vanavond wordt het ook leuk en voor je het weet is er weer een dag voorbij.
    Je stage is nu over de helft en ik ben benieuwd wat de tweede helft brengt.

    Fijne week!

    Papa

  • 22 April 2019 - 16:18

    Djez:

    Hey Djailey, zo te zien heb je weer een leuk verhaal gepost en genoten van een langer weekend. Helaas kun je niet op tegen 2 weken vrij

  • 22 April 2019 - 17:50

    May & John:

    Hè Djailey leuk weer dit verslag!

    Zo te lezen heb je ook tijd om te ontspannen. Dat hoort er natuurlijk ook bij.
    Ik moet je na geven dat je een goede verhalen schrijver bent. Mocht het met je studie niet goed komen kan je nog altijd schrijver worden.
    Dan worden het zeker meerdere delen, want zoveel als jij schrijft kan nooit in een boek.

    Leuk ook dat strandjutten, dus het strand ligt niet heel ver van je vandaan.
    En dat shoppen volgens mij is het leven in Zweden sowieso een stuk duurder dan in Nederland.
    Ben er zelf nooit geweest maar wat ik hoor van mensen die er wel eens geweest zijn.

    Lees hierboven dat Shaelyn je komt opzoeken, leuk zeg 2 zussen die Zweden en Denemarken onveilig gaan maken denk dat Herline en Henry’s haren spontaan over gaan in grijs.
    Wens jullie samen een super tijd!

    Groetjes May & John

  • 22 April 2019 - 20:14

    Henk Bruijnaers:

    Hoi Djailey
    Weer een leuk verhaal. Geniet er van en ik hoop dat je straks weer kunt wennen in Nederweert. Maar je hebt nog even. Veel plezier.
    Marilyn en Henk

  • 25 April 2019 - 15:22

    Tonny:

    Hoi.
    Almetal een fijne Pasen geweest

  • 27 April 2019 - 14:00

    Jac :

    Dag djailey wat een mooi verhaal over Pasen,is anders als thuis in de tuin gaan zoeken naar eitjes

  • 27 April 2019 - 19:28

    Hennie:

    Hoi Djailey

    Alweer een leuk verhaal van wat je allemaal beleefd hebt.
    Lijkt me heel apart zo een sauna in zee. Mag je natuurlijk niet missen in Zweden. Fijn dat je zusje ook op bezoek komt!
    Je hebt al meer dan de helft erop zitten zo snel gaat het.
    Geniet er maar volop van want het is zo voorbij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Djailey

Hallo allemaal, Vanwege de vele interesse van mijn grote familie in mijn stage die ik hier uitvoer in Zweden, houd ik bij deze een pagina bij waarop ik al mijn avonturen post. Voel je vrij om door de foto's en video's heen te kijken. Ik kan niet beloven dat ik elke week wat online zet, want ik moet hier namelijk ook echt werken en niet alleen vakantie vieren, maar ik zal proberen dit zoveel mogelijk up to date te houden. Veel kijk en lees plezier en voel je vrij om mij eventueel privé een appje te sturen. Groetjes, Djailtje

Actief sinds 04 Maart 2019
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 4039

Voorgaande reizen:

04 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

11 Februari 2019 - 28 Juni 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: