Eerste verslag eindelijk - Reisverslag uit Alnarp, Zweden van Djailey Gruijters - WaarBenJij.nu Eerste verslag eindelijk - Reisverslag uit Alnarp, Zweden van Djailey Gruijters - WaarBenJij.nu

Eerste verslag eindelijk

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Djailey

07 Maart 2019 | Zweden, Alnarp

Ik ben hier nou ongeveer 3,5 weken en sinds die tijd heb ik zoveel berichtjes gekregen van mijn familie welke vragen hoe het met me gaat, dat ik het niet meer bij houd. Af en toe iets op facebook zetten zou handig zijn, aangezien de meeste familieleden wel een profiel hebben, maar ikzelf ben niet zo van de social media. Ons mam kwam met het idee om hier eens een pagina te maken. Uiteindelijk bleek ik te lui om dit zelf te doen en heeft ze voor mij een pagina aangemaakt en mij de inloggegevens doorgestuurd (kuch kuch). De eerste paar weken zijn goed verlopen. Ik heb nog nooit op mezelf gewoond, maar het koken, wassen en al het ander grut dat er bij hoort, verloopt behoorlijk goed. Ik ben al een echte chef, al zeg ik het zelf, en tot nu toe is nog geen enkel kledingstuk verkleurd (misschien wel eentje gekrompen, maar ik weet het nog steeds niet zeker). Al deze activiteiten voer ik uit in een studentenhuis op de campus van de universiteit waar ik mijn stage heb. Hier woon ik samen met allemaal mensen uit verschillende landen, wat elke dag weer zeer divers maakt. De universiteit heet de SLU (sveriges lantbruksuniversitet), dit is een agrarisch gerichte universiteit. De gehele campus is zo groot dat het een eigen dorpsnaam bezit, namelijk Alnarp. Alnarp bestaat uit verscheidene studentenhuizen, elk met een unieke en historische architectuur, met in het midden van de campus het pronkstuk, namelijk het kasteel. Dit alles wordt omringd door een prachtig park met honderden soorten bomen en struiken, waarvan sommigen honderden jaren oud zijn en een enorme omvang bezitten. Ik zal op deze pagina veel foto's posten zodat een beetje duidelijk wordt hoe de omgeving eruit ziet. Mijn eerste reisverslag is klaar, maar ik heb nog zoveel te vertellen! Ik hoop dat jullie uitkijken naar de volgende post (dit kan misschien even duren, knipoog).

Gr,

Djailey

  • 08 Maart 2019 - 17:11

    Overbuurvrouw Ineke:

    Hoi Djailey,

    Wat een leuk verhaal en volgens mij heb je het erg naar Je zin. De huishoudelijke taakjes gaan je ook wel goed af(nog geen gaten gestreken, hihihi) . Ook heel bijzonder hoe je de campus omschrijft, zul je hier niet snelzien. Zo kunnen we het een beetje volgen, leuk dat mama dat heeft opgezet voor jou.

    Tot mails,

    Groetje Ineke

  • 08 Maart 2019 - 17:42

    Peter:

    Hey Djailey,

    Wat een goed idee van je mam!

    Fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt.

    Ik zal je reisverslagen met belangstelling volgen.

    Veel plezier in Zweden.

    Groetjes,
    Peter

  • 08 Maart 2019 - 17:56

    Aniek :

    Haaa nichtje van me,

    Die tag "knäckebröd" hahaha heerlijk. Zweedse humor toch?
    Ik heb je volgens mij ooit vertelt dat je gewoon een rijke man moet zoeken (of was dat shaelyn), maar een knappe prins in een kasteel is ook goed!
    Ik lees wel dat of dat goed komt

  • 08 Maart 2019 - 19:12

    May En John:

    Hoi Djailey,

    Fijn om te lezen dat je Mam het initiatief heeft genomen om deze pagina aan te maken zodat wij je kunnen volgen.
    Wij lezen dat je het al erg goed naar je zin hebt.
    Ook kijken wij uit naar de foto’s en alles wat je mee gaat maken.
    Wij blijven graag op de hoogte en kijken uit naar het volgende verslag.

    Ha kul i Alnarp
    hälsningar från Nederweert

  • 09 Maart 2019 - 05:13

    Djailey Gruijters:

    Hoi allemaal,

    Bedankt voor de leuke reacties.
    Ik zal proberen zo snel mogelijk wat foto's en filmpjes online te zetten, maar op dit moment hebben het uploadprogramma en ik een beetje ruzie.
    Lukt het uploaden helemaal niet dan zorg ik dat de foto's via mam bij jullie terecht komen :)

    Groetjes uit het op dit moment regenachtige Alnarp

  • 09 Maart 2019 - 06:20

    Carrie En Jos:

    Hoi Djailey

    Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
    We kijken er naar uit om jou verslagen foto`s en filmpjes te zien.
    Maak er een mooie tijd van.

    Groet Carrie & Jos

  • 09 Maart 2019 - 09:36

    Wilma En Hans:

    Djailey geweldig. Geniet ervan en maak er een mooie tijd van.
    Lieve groetjes

  • 09 Maart 2019 - 15:42

    Kelsey:

    Hoi Djailey,

    Leuk om zo iets van je reis te kunnen volgen! Ik spreek uit ervaring dat het bijhouden van deze pagina flink wat aandacht vraagt maaar als je terug bent kan je er een mooi boek van laten maken en dat is toch echt wel een aanrader! ;-)

    Dus keep up the good work & geniet er lekker van daar!

    X

  • 09 Maart 2019 - 15:50

    De Buren: De Van De Vorstjes :

    Hey Djailey,

    Wat leuk om van je te horen, we waren zóó benieuwd hoe het met je gaat en hoe je de eerste weekjes hebt ervaren. Het is toch weer een hele ervaring zo ver van huis af! Gelukkig gaat je alles goed af en heb je er ook al dingetjes van geleerd hihi. Zo te horen zit je ook in een mooie omgeving, met diverse mensen waar de ervaring nog mooier maakt. We kijken heel erg uit naar je volgend verslag en foto's, filmpjes. Heel veel plezier en geniet vooral van deze mooie ervaring!

    Veel liefs je buurtjes

  • 10 Maart 2019 - 05:58

    Henry:

    Leuk om al die reacties te lezen. Ook wij kijken uit naar het volgend verslag. Gelukkig kunnen wij ook met haar skypen. Lijkt ze toch wat dichterbij.

  • 10 Maart 2019 - 06:14

    Henk:

    Hoi Djailey

    Goed dat mam deze site heeft aangemaakt. Ik heb je al op app gesproken maar dit is voor jou later mooi om op terug te kijken( zoals Kelsey al aan gaf).
    Wij zullen je met belangstelling volgen en kijken uit naar het volgende verslag.

    Groet uit Nederweert
    Marilyn en Henk

  • 10 Maart 2019 - 06:30

    Herline :

    Wat leuk om al deze reacties te lezen. Daar gaan we straks een mooi boek van maken. We missen je vreselijk (maar dat weet je al) maar je voelt je daar zo thuis en dat maakt het voor ons ook zoveel gemakkelijker. En er is Skype zodat je toch heel even wat dichterbij bent. Ik hoop dat je ook wat foto's gaat posten. Want de gebouwen van de universiteit zouden niet misstaan in een Harry Potter film. Zo indrukwekkend mooi. En als het straks lente is ziet het er allemaal nog mooier uit. Ik ben heel erg trots op jou! Liefs mama

  • 10 Maart 2019 - 07:20

    Ton En Tonny:

    Hoi Djailey
    Wat een ervaring voor je hele verder leven.Fijn dat het zo goed met je gaat.
    Kijken uit naar je volgende verslag. Maar heeft dat krimpen niet met jezelf koken te maken.
    Grapje.
    Een dikke knuffel Ton en Tonny

  • 10 Maart 2019 - 07:42

    Djailey Gruijters:

    Hoi familie,

    Zo leuk al deze reacties.
    Ik heb het voor elkaar gekregen om wat foto's online te zetten.
    Het was een hele klus om dat voor elkaar te krijgen.
    Veel kijk- en leesplezier.

    Groetjes

  • 10 Maart 2019 - 12:00

    Carry:

    Wat leuk om je te volgen, volgens mij red jij jezelf prima daar in Zweden.
    Geniet van je tijd daar en we kijken weer uit naar je volgende verslag.
    Groetjes, Jos en Carry.

  • 11 Maart 2019 - 16:57

    Thieu:

    Hey Djailey

    Leuk te horen dat je het naar je zin hebt ,het zal daar nog wel koud zijn .en 5 maanden die zijn zo om
    geniet ervan


    groetjes Thieu

  • 20 Maart 2019 - 06:23

    Djailey Gruijters:

    Hallo allemaal,

    Waarschijnlijk heeft iemand ervoor gezorgd met een code dat alle reacties verwijdert zijn.
    Ik ga proberen deze terug te krijgen.

    Groetjes

  • 31 Maart 2019 - 09:52

    Renee:

    Leuk!! Ik ga je volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Djailey

Hallo allemaal, Vanwege de vele interesse van mijn grote familie in mijn stage die ik hier uitvoer in Zweden, houd ik bij deze een pagina bij waarop ik al mijn avonturen post. Voel je vrij om door de foto's en video's heen te kijken. Ik kan niet beloven dat ik elke week wat online zet, want ik moet hier namelijk ook echt werken en niet alleen vakantie vieren, maar ik zal proberen dit zoveel mogelijk up to date te houden. Veel kijk en lees plezier en voel je vrij om mij eventueel privé een appje te sturen. Groetjes, Djailtje

Actief sinds 04 Maart 2019
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 4015

Voorgaande reizen:

04 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

11 Februari 2019 - 28 Juni 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: