Pakketje en ongezonde week - Reisverslag uit Alnarp, Zweden van Djailey Gruijters - WaarBenJij.nu Pakketje en ongezonde week - Reisverslag uit Alnarp, Zweden van Djailey Gruijters - WaarBenJij.nu

Pakketje en ongezonde week

Door: Djailey

Blijf op de hoogte en volg Djailey

19 Mei 2019 | Zweden, Alnarp

Hallå familie en vrienden,

Ik heb jullie weer een aantal dingen te vertellen. Al enkele weken stond er in de planning dat pap en mam een pakket met spulletjes naar mij toe zouden sturen. Het duurde alleen een tijdje voor ik uberhaupt me alles herinnerde wat ik wou hebben en niet hier kon krijgen. Toen kreeg ik deze maandag gelukkig eindelijk het bericht dat het pakket aan was gekomen bij een postkantoor in de buurt.
Dinsdag is er op stage vrij weinig gebeurt, behalve dat Jonathan en ik heel veel zaden moesten sorteren. Hij vond het leuk om van mij een foto te maken terwijl ik verwoed op de vloer de rommel die de post doc student had aangericht probeerde op te lossen. Ik vertrok op dinsdag iets eerder van mijn stage en ik moest een heel pokkeneind fietsen naar Lomma. Daar eindelijk aangekomen kon ik eindelijk mijn pakket van 7,4 kg in mijn armen nemen. Eenmaal thuis aangekomen opende ik het in de keuken aangezien ik wist dat er sowieso veel eten in zou zitten. In de doos zat: zonnebrandcreme (ik ben al enkele keren verbrand en dat zagen mam en pap op skype), een microsd (zodat ik nog meer foto's kan nemen), smintjes, een fles curry (onmisbaar voor friet), bbq saus (wederom onmisbaar voor friet), twee potten Rinse appelstroop (hier niet te krijgen, maar onmisbaar voor op de boterham en pannenkoeken), een pot helaes pindakaas, een 10-pack van flügel shotjes en natuurlijk een fles baileys. Hier kan ik denk ik wel voor de rest van de stage van leven. Op dinsdag was er weer een stewsday (het gratis avondeten evenement). Dit keer deden Ewa en Weronika het eten verzorgen. Aangezien ik tot 8 uur moest wachten voordat het begon, had ik mezelf wat melon con jamon gemaakt (meloen met ham). Dit is een traditioneel Spaans recept, maar iedereen keek me raar aan toen ik het aan het klaarmaken was. Hierna verveelde ik me en besloot ik om naar boven te gaan om Daniela op te zoeken, maar die was even druk in gesprek dus ik wachtte in de common area van de eerste verdieping. Hier zag ik dat Ewa en Weronika druk bezig waren met het eten. Na wat gezellig kletsen, vertrokken we rond 8:20 en kregen we in Östra (waar stewsday altijd gehouden wordt) gekruide rijst met groenten en vers gebakken brood. Als toetje was er rabarber-appelcake.
Woensdag hield Stefan uit Roemenië een bbq ter ere van zijn verjaardag. Daniela en ik waren helemaal vergeten om een cadeautje te halen dus we besloten om samen drie smaken pannenkoeken te maken, namelijk normaal, kaneel en chocolade. Deze vielen goed in de smaak. Stefan had veel moeite en geld gestopt in het eten en de drank. Er was veel vlees zoals worstjes en kip, en er waren gekruide aardappelen, salade, broodjes, hamburgers, frisdrank, wijn en wiskey. Natuurlijk was er ook een toetje van overgebleven appel-rabarber cake, Kladkacken (een traditionele dunne meestal met chocolade smaak taart, welke van binnen gedeeltelijk vloeibaar is) en mijn pannekoeken. Hierna zaten we gezellig allemaal rond het kampvuur, maar ik moest jammer genoeg vroeg naar bed aangezien ik de volgende dag gewoon weer fris en fruitig op het werk aanwezig moest zijn.
Op donderdag zijn Jonathan, Kumar en ik 's avonds wat gaan drinken bij zee, omdat Jonathan en Kumar op vrijdag zouden vertrekken naar Stockholm. Hier hebben we een paar truth dare achtige spelletjes gespeeld en hierna hebben Jonathan en ik nog gezellig in mijn studentenhuis even gepraat.
Op vrijdag was ik helemaal alleen op mijn kantoor. Aangezien mijn verslag bijna af is, heb ik heel productief aan wat andere dingen kunnen werken, zoals een sollicitatie voor een zomerbaan en een nieuwe omslag voor mijn verslag. Na het avondeten zat ik gezellig met Weronika ijs te eten (want er was nog steeds over van mijn ijsfeestje). Op een gegeven moment kwam het gesprek op mijn pakketje dat ik had gekregen en ik vertelde dat ik de appelstroop heel erg gemist had. Niemand wist waar ik het over had en toen besloot ik om ze wat te laten proeven. Weronika, Beatrice en Poalus wouden het allemaal proberen tot mijn verbazing en het viel in de smaak. Die avond was er een soort van studentenfeestje, maar we besloten hier toch maar niet naartoe te gaan. Hierna hebben Weronika en ik gezellig zitten kletsen op de bank onder het genot van wat Baileys, waarna de Roemenen van de bovenverdieping ons uitnodigden om boven wat te drinken. Hier zaten Weronika en ik samen met de Roemenen Alex en Adu, en Mohammed uit Pakistan. Even later kwam Stefan er ook gezellig bij. Om een of andere reden zaten we alleen, maar over lugubere dingen te praten zoals kannibalisme en horrorfilms. Rond 12:30 ben ik toen toch maar naar bed gegaan aangezien ik bijna in slaap viel op de bank. De muziek van het studentenfeest was zo luid dat ik met oordopjes in heb liggen slapen.
Op zaterdag toen ik zat te ontbijten, kwamen Janis en Catha binnen strompelen. Zij waren blijkbaar de hele nacht op het feest geweest. Catha zag er redelijk fris uit, maar Janis was alleen in staat om op de rand van de bank voor zich uit te staren en te zeggen dat zijn benen pijn deden. Ik heb hem toen een glaasje water gegeven aangezien hij niet zelf naar de kraan kon lopen. Daarna heb ik hem een kan water gegeven die hij meenam naar zijn kamer. De rest van de dag heeft hij geslapen. Nadat ik boodschappen had gedaan, ben ik naar het winkelcentrum in Arlöv gegaan om de winkels eens wat grondiger te bekijken dan normaal. Ik heb wat speciale thee gekocht en wat souvenirs. 's Avonds rond 20:45 begon ik met de set up voor het eurovisie songfestival. Enkele mensen hadden aangeven interesse te hebben om deze samen met mij te gaan kijken, maar uiteindelijk hebben alleen Kea en ik de wedstrijd gekeken. Ik heb die avond alle overige ijs opgegeten, met de redenatie dat ik er dan ook eindelijk vanaf ben en niet meer geneigd kan zijn om het te pakken. Geen ijs meer voor mij binnenkort. Catha besloot om af en toe even binnen te stormen en Beatrice kwam er ook kort bijzitten. Kea vertrok net iets voor de puntentelling dus toen zat ik alleen in de algemene ruimte te kijken. MAAR ik heb wel gezien hoe Nederland voor de eerste keer in 44 jaar weer het songfestival heeft gewonnen. Ik vond het nummer niks, maar who cares, we hebben gewonnen.
En dan kom ik nu bij het heden. Het is zondag, mooi weer en een fijne temperatuur. Ergens vandaag ga ik hardlopen om een beetje te compenseren voor mijn ongezonde week, en volgende week ga ik iets meer letten op wat ik allemaal naar binnen stouw. Misschien ga ik vandaag ook lekker in de zon liggen in de tuin. Ik wens jullie allemaal een fijne dag.

Groetjes,

Djailey

  • 19 Mei 2019 - 16:02

    Herline:

    Leuk verhaal weer. Wat was het spannend met het Songfestival. Het ging uiteindelijk tussen Nederland en Zweden. Toevallig toch? En ik heb veel aan je gedacht. Stiekem zal het toch heel spannend voor je zijn geweest, haha. En toen je me belde vanaf het strand met op de achtergrond de ondergaande zon, dat was zo mooi. Zo fijn om je zo te zien genieten met je vrienden. Dat zijn de dingen waar je later met een warm gevoel op terug gaat kijken. Geniet ze, liefs mama.

  • 19 Mei 2019 - 16:25

    Henry:

    Nederland kreeg 12 punten van Zweden en wij geven 12 punten aan Zweden omdat jij het daar zo naar je zin hebt! Wat een prachtig reisverslag heb jij straks. Als je dat over 10 jaar nog eens leest krijg je helemaal 'goeie zin'.
    Kijk uit naar het volgende verslag. Fijne week!

    Papa

  • 20 Mei 2019 - 06:15

    Maria:

    Pakketjes krijgen is altijd leuk toch

  • 20 Mei 2019 - 06:19

    Maria:

    Volgens mij ging er iets mis... Ik had een heel stukje getypt haha.

    Pakketjes krijgen is altijd leuk ook al weet je wat erin zit hihi. En als ik zo lees wat je vaak afloopt en fietst, hoef je je denk ik geen zorgen te maken over het ongezond weekje haha.
    Het Songfestival was idd heel erg spannend maar wat zal jij evengoed trots zijn dat Nederland heeft gewonnen!

  • 20 Mei 2019 - 06:25

    Henk:

    Hoi Djailey
    Weer een uitgebreid verslag. Mooi dat je het zo naar je zin hebt. Als je straks maar weer kunt wennen als je weer thuis bent. Geniet er maar van. Groetjes uit Nederweert Marilyn en Henk

  • 21 Mei 2019 - 16:12

    Shaelyn:

    Hoii Djailey dat pakketje krijgen was moeilijker dan gedacht. Geniet maar van het lekkere eten dat mam en pap hebben opgestuurd!

  • 21 Mei 2019 - 16:21

    Djez:

    Hey Djailey, weer een leuk verhaal. Misschien heb je een ongezonde week, maar de krijg je er wel weer van af met al die drukke dagen. Hopelijk kunnen we nog Skypen op mijn verjaadag. Ook genieten van het pakketje hé :p -Djezzy

  • 26 Mei 2019 - 10:27

    May En John:

    Hè Djailey,je hebt weer van alles meegemaakt lezen we.Misschien kun je straks eens voor de hele Fam pannenkoeken bakken

  • 26 Mei 2019 - 10:30

    May En John:

    Sorry, maar de helft van mijn reactie staat er weer niet op.
    Probeer het straks opnieuw.

    Gr May en John.

  • 26 Mei 2019 - 11:20

    Djailey Gruijters:

    Hallo allemaal,

    Weer bedankt voor de leuke reacties.
    Ik weet niet helemaal wat voor probleem er is met het neerzetten van reacties.
    Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe ik dit zou moeten oplossen.
    Ik raad aan om anders een klein bericht te plaatsen en anders het stuk tekst te kopiëren voordat je het plaatst. Indien het dan niet helemaal gepost wordt kun je het zo opnieuw proberen :)

    Gr!!!

  • 29 Mei 2019 - 13:04

    Oma. Gruijters:

    Wat een geweldig verslag je kan wel schrijfster Worden. Je hebt wel een heel druk leven. Daar Moët je toch veel van genieten. Straks is alles weer heel gewoon. Met je Oma is het nog goed.ik hoef niet. Meer op mijn lijn te letten. Over een paar uuur ga ik weer bridgen. Ik heb in mijn eentje naar het songvestival gekeken en het heel spannend gevonden . Maar heb Sweden meer kans gegeven om een teworden. NA de type fouten ga ik je groeten. En hoop dat ik wat meer kan vertellen veel liefs en kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Djailey

Hallo allemaal, Vanwege de vele interesse van mijn grote familie in mijn stage die ik hier uitvoer in Zweden, houd ik bij deze een pagina bij waarop ik al mijn avonturen post. Voel je vrij om door de foto's en video's heen te kijken. Ik kan niet beloven dat ik elke week wat online zet, want ik moet hier namelijk ook echt werken en niet alleen vakantie vieren, maar ik zal proberen dit zoveel mogelijk up to date te houden. Veel kijk en lees plezier en voel je vrij om mij eventueel privé een appje te sturen. Groetjes, Djailtje

Actief sinds 04 Maart 2019
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 4022

Voorgaande reizen:

04 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

11 Februari 2019 - 28 Juni 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: