Vreugdevuur en botanische tuin - Reisverslag uit Alnarp, Zweden van Djailey Gruijters - WaarBenJij.nu Vreugdevuur en botanische tuin - Reisverslag uit Alnarp, Zweden van Djailey Gruijters - WaarBenJij.nu

Vreugdevuur en botanische tuin

Door: DJ

Blijf op de hoogte en volg Djailey

05 Mei 2019 | Zweden, Alnarp

Hej allemaal,

Deze week heb ik weer van alles meegemaakt. In Zweden was een soort van nationale feestdag gaande op dinsdagavond. Dit is namelijk de avond voor arbeidsdag op woensdag. Als je gaat opzoeken wat deze dag voor Nederland betekent zijn wij volgens mij het enige land dat op die dag geen vrije dag heeft. Maar hier betekent een vrije dag de avond ervoor feesten. Die dinsdag hadden de meeste van mijn huisgenoten vrij. Op deze dag is het een grote traditie van universiteitsstudenten om zich van 's morgens vroeg tot 's avonds laat te bezuipen in het stadspark van Lund. Helaas moest ik die dag werken, maar 's avonds ben ik samen met Daniella en Mikas met de bus naar Lund gereisd. Aangezien Daniela en ik nog niet hadden gegeten, waren we onderweg op zoek naar een plekje om iets te pakken. Toen kwamen we Catha en Fransesco waarvan de eerste behoorlijk aangeschoten was. Catha heeft ons ondanks dit toch naar de dichtsbijzijnde falafel tent heen kunnen slepen aangezien zij ook honger had. Hierna zijn we teruggegaan naar het plein en kwamen we samen met een groot aantal mensen van mijn studentenhuis en een boel mensen van de forestry opleiding. Daar hebben we even op de bankjes gelegen totdat het grote evenement in het park van Lund zou gaan beginnen. Eenmaal hier aangekomen gingen we op de grond zitten met wat dekentjes en wat wijn en hebben we samen gekeken naar een traditioneel groot feestvuur dat werd aangestoken. Wat mij is verteld, is dat het vuur als doel heeft om in het begin van de lente alle kwade geesten weg te jagen. Na nog even rondgehangen te hebben in het park besloten Daniela, Mikas en ik toch maar om naar huis te gaan. Maar op de terugweg besloten we nog snel ff een pizza te pakken voor de bus. Misschien hadden we dit beter niet kunnen doen, want door de pizzadetour verdwaalde we een beet. Eenmaal thuis aangekomen bleken wat mensen een kampvuurtje gemaakt te hebben in de tuin. Wij sloten aan en op een gegeven moment werd mij gevraagd of ik wat zou willen zingen. Ik heb toen mijn gitaar gepakt, maar ik voel me gevleid dat ze mijn zangstem zo mooi vond dat ze alleen vroeg naar het zingen XD. Samen met Davide, een Italiaanse student die ook gitaar speelt, hebben we de gehele avond liedjes gespeeld en plezier gemaakt. Echter viel ik op een gegeven moment in slaap en ben ik toch maar naar bed gegaan.
Hoewel ik die woensdag vrij had, heb ik vrij weinig uitgevoerd. Echter kreeg ik die dag steeds meer last van een verstandskies die op mijn wang bleef bijten.
Op donderdag was de pijn zo erg dat ik een afspraak heb gemaakt bij de lokale tandarts. Dit was een geheel gedoe aangezien ik geen Zweeds persoonsnummer bezit. Gelukkig hadden ze diezelfde dag om 1 uur nog een plekje vrij voor mij. De tandarts en haar assistente hebben me geholpen door het scherpste gedeelte van mijn tand af te slijpen. Hierdoor bijt ik niet meer zo snel mijn wang kapot en voelt het nu al een stuk beter aan. Ik hoop dat het zolang goed blijft totdat ik in Nederland ben en als het weer fout gaat laat ik hem daar verwijderen. Hierna ben ik teruggegaan naar stage.
Op vrijdag is er vrij weinig gebeurt. De meeste mensen in mijn studentenhuis waren zich aan het klaarmaken voor de reis naar Polen die de volgende dag zou plaatsvinden en daarom was het best rustig.
Op zaterdag vertrok iedereen, maar omdat ik zo lui was om niet op te staan heb ik ze geen gedag kunnen zeggen. Echter moest ik me wel gaan klaarmaken voor een uitstapje. Ik zou namelijk samen met Daniela, Jonathan, en Mouna (Belgisch meisje dat ook een stage doet) naar de botanische tuin in Lund gaan. Op het laatste moment vroeg ik ook Catha en die gaf aan graag mee te gaan. Op weg ernaartoe, liepen we door een heel mooie begraafplaats heen (we dachten eerst dat dit de tuin was) en kwamen we een konijnenspringwedstrijd tegen. Hierna gingen we de kassen in en zijn we naderhand nog naar de souvenirwinkel gegaan en hebben we even door de buitentuin gelopen. Toen besloten we om te gaan lunchen en zijn we in de foodhal wat Aziatisch gaan eten. De foodhal was een heel apart gebouw, aangezien het allemaal kleine restaurants bevat met een soort van bar waar je je middageten kan eten. Toen we uit het gebouw liepen zagen we dat er een soort van liefdadigheids hardloopfestijn bezig was, de lommalopet heette het volgens mij. Hierna zei ik dat ik zin had in ijs en Daniela kwam met het geweldige excuus ervoor omdat ze bericht had gekregen dat ze was aangenomen voor haar phd. Jonathan was zo aardig om ons af te zetten bij de supermarkt voor boodschappen te doen en hij wou ons ook nog eens terug brengen. Eenmaal thuis aangekomen hebben we met zijn vijven een ijsfeestje gehouden (dit houdt in heel veel ijs eten met chocoladesaus). Hierna hebben we verscheidene kaartspelletjes uit de landen van de deelnemers gespeeld, waarna we vervolgens EINDELIJK een keer de derde verdieping hebben bekeken. Echter was er iemand aan het koken dus we durfden niet verder te gaan dan de gang.
Na nog wat kletsen vertrokken Jonathan en Mouna. Daniela, Catha en ik voelden ons zo schuldig over het eten van zoveel ijs dat we om 11 uur 's avonds een poging deden tot yoga posities en andere sport oefeningen. Deze poging was redelijk snel voorbij.
Op zondag moesten Catha en ik tot onze spijt de hele verdieping schoonmaken aangezien de andere mensen vertrokken zijn. Maar met wat teamwork is het ons gelukt. Ik heb vandaag nog wat rondjes hardgelopen en vanavond gaat er nog iets plaatsvinden. Wil je weten wat er vanavond gebeurt? Zie het volgende week bij de volgende aflevering. Haha grapje, maar ik kan er niks over vertellen aangezien er nog niks gebeurt is.

Tot volgende week!

XX DJ

  • 05 Mei 2019 - 14:42

    Herline :

    Wat een verhaal weer. Maar goed dat je doet hardlopen met al dat eten en drinken. Al heb ik zo mijn twijfels of yoga helpt haha. Eind van de week komt Shaelyn en ik hoop dat jullie er samen een onvergetelijke tijd van maken. Jullie hebben er al een vol programma van gemaakt dus dat zit wel goed. Pas wel een beetje op je kleine zusje. Voor het eerst in een vliegtuig en dan ook nog helemaal alleen. Love you, mama.

  • 05 Mei 2019 - 20:01

    Wilma:

    He djailey, leuke tijd heb je daar in. Zweden. Je maakt wel heel gemakkelijk vrienden en vooral leuke uitstapjes. Volgens mij heb je het reuze naar je zin. Geniet maar van je stage. Nog heel veel plezier en ik lees je volgende avontuur wel weer. Lieve groetjes van ons.

  • 06 Mei 2019 - 03:54

    Henry:

    Wat een verhalen zeg! We weten dat je ook hard moet werken op je stage maar gelukkig maak jij ook erg vee leuke dingen mee.

    Komende week wordt helemaal spannend als Shaelyn op bezoek komt! Naar wat ik heb gehoord wordt het erg leuk en vliegen die 4 dagen voorbij.

    Tot het volgende verhaal...


    Papa

  • 06 Mei 2019 - 08:34

    Henk:

    Hoi Djailey .
    Weer erg veel meegemaakt zie ik. En muziek maken met bier en wijn hoort bij de traditie van Bruijnaers. Heel veel plezier daar ,ook met Shaelyn. Zie uit naar het volgende verslag.
    Groet Henk

  • 06 Mei 2019 - 14:05

    Onnybruijnaers@gmail.com:

    Leuk Djailey. We kijken weer met veel plezier uit naar je volgend verslag.groetjes Tonny

  • 06 Mei 2019 - 18:36

    Ineke :

    Hoi Djailey,

    Erg leuk verhaal en je vermaakt je volgens mij wel, en hebt een hele leuke stage, waarin je hopelijk ook veel leert

  • 09 Mei 2019 - 15:54

    May En John:

    Hè Djailey,weer erg veel meegemaakt lezen wij.Wij blijven jouw met veel plezier volgen. Wij zijn ook benieuwd naar het bezoekje van Shaelyn die bij je op vakantie komt. Maak er een leuke zussen vakantie van.

    Groetjes en veel plezier May en John.

  • 20 Mei 2019 - 05:54

    Maria:

    Wederom weer een leuk verslag om te lezen een geweldig om te lezen dat je ook zoveel meemaakt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Djailey

Hallo allemaal, Vanwege de vele interesse van mijn grote familie in mijn stage die ik hier uitvoer in Zweden, houd ik bij deze een pagina bij waarop ik al mijn avonturen post. Voel je vrij om door de foto's en video's heen te kijken. Ik kan niet beloven dat ik elke week wat online zet, want ik moet hier namelijk ook echt werken en niet alleen vakantie vieren, maar ik zal proberen dit zoveel mogelijk up to date te houden. Veel kijk en lees plezier en voel je vrij om mij eventueel privé een appje te sturen. Groetjes, Djailtje

Actief sinds 04 Maart 2019
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 4024

Voorgaande reizen:

04 Maart 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

11 Februari 2019 - 28 Juni 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: